Thursday, May 7, 2009

Prydkirsebærtrær–Prunus serrulata

2009-05-07 Mai (46)

Og prydkirsebærtrærne er endelig kommet i blomst! Det er alltid like deilig!

2009-05-07 Mai (49)

2009-05-07 Mai (54)

Jepp, jeg har to søylekirsebærtrær i det store staudebedet! Det ene har blitt stort og flott, det andre er fortsatt ganske stusselig, – men det meste har jo en naturlig forklaring. – Jeg har vært i tvil om de kraftigste skuddene på det andre treet var skudd fra grunnstammen (altså under podepunktet), ja, egentlig så hadde jeg vel sett at det var det som hadde skjedd, men jeg hadde ikke gjort noe med det. – Men nå er skuddene fra grunnstammen fjernet, så dermed håper jeg at det andre treet også kommer etter…

2009-05-07 Mai (63)

Nei, jeg må visst ha med et bilde til av prydkirsebærne! Blomstringen er en kortvarig nytelse, – men på den andre siden er det jo bare et år mellom hver gang!

Ha ei fortsatt fin helg!
Knut Olav

No comments:

Post a Comment